Als Logistics CSR ben je verantwoordelijk voor een optimale klantenservice door actief contractmanagement en het afhandelen van het order entry proces van de eindproducten.
De focus ligt hierbij op customer centricity en het behalen van de doelstellingen met betrekking tot OTIF (On Time in Full).
Je hebt dagelijks contact met klanten wereldwijd en bent hun eerste aanspreekpunt voor allerlei vragen over producten, contracten, orders, leveringen en klachten.
Hierbij heb je veel contact met verschillende stakeholders in de organisatie zoals het customer delivery team, planning en sales.
Wat ga je doen?
• Controleren en invoeren van orders/ afroepen conform de gemaakte contractuele afspraken en versturen van orderbevestiging volgens FCC-richtlijnen
• Beoordelen van de haalbaarheid van de leverdatum en eventueel overleg met de planners
• Verwerken van wijzigingen in orders en proactief informeren van de klant
• Opstellen en uitsturen van klanten updates met betrekking tot orders en contracten
• Actief contractmanagement door toezicht op afroepen binnen contractueel vastgestelde
termijn en het pro actief benaderen van klanten indien hiervan afgeweken wordt
• Contact met sales als klant zich niet houdt aan de contractuele afspraken
• Adviseren van sales over operationele aspecten van contract en informeren in geval van
afwijkingen/onjuistheden
• Verwerken van transacties in sustainability portals
• Verwerking van klachten en registratie in het klachten platform
• Controleren en aanpassen van klantgegevens (email adressen) in het geautomatiseerde
systeem
• Bijdragen aan het behalen van de strategische doelen en bijhouden van relevante KPI’s
• Participeren in projecten en het initiëren van verbeteringen met betrekking tot de doelen van de logistieke afdeling.
Wie zoeken wij?
Voor deze functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die:
• HBO diploma heeft, bij voorkeur in een logistieke richting
• Enige werk ervaring (mag ook stage zijn) met klantencontact binnen een logistieke afdeling, bij voorkeur in de levensmiddelenindustrie.
• Klantgericht is en sterke communicatieve vaardigheden heeft
• Ervaring heeft met ERP-systemen (SAP is pré)
• De Nederlandse en Engelse taal beheerst in woord en geschrift
• Relaties kan opbouwen en goed kan samenwerken
• Inzicht heeft in processen
Wat kun je van ons verwachten?
Wij geven jou graag persoonlijke begeleiding en coaching tijdens de sollicitatieprocedure.
Eerlijke en open communicatie vinden wij het meest prettig werken, waarin feedback belangrijk is. Wij helpen jou graag op weg naar je nieuwe uitdaging!
Interesse in deze functie? Stuur je CV naar info@bureauscr.nl en wij nemen z.s.m. contact met jou op!